Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 652 000
Viikot: 14-18/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 618 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,6 %9,5 %462 00071 %
Yle TV27,6 %5,4 %459 00070 %
Yle Teema1,6 %1,8 %264 00041 %
Yle Fem1,0 %1,3 %196 00030 %
Yle yhteensä20,8 %17,9 %558 00086 %
MTV320,1 %23,8 %550 00084 %
Sub7,7 %8,4 %445 00068 %
AVA4,5 %4,9 %361 00055 %
C More Total2,8 %2,2 %106 00016 %
MTV yhteensä35,0 %39,4 %590 00090 %
Nelonen13,4 %15,3 %522 00080 %
Jim5,3 %4,7 %357 00055 %
Liv7,4 %7,1 %425 00065 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,3 %50 0008 %
Nelonen Media yhteensä28,1 %29,8 %564 00087 %
TV54,8 %4,4 %338 00052 %
Kutonen2,0 %1,6 %255 00039 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %18 0003 %
Warner Bros. Discovery8,2 %6,9 %411 00063 %
STAR Channel4,6 %3,5 %323 00050 %
Music TV0,6 %0,3 %66 00010 %
Muut2,8 %2,1 %132 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %618 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.