Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
Viikot: 14-18/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 347 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %24,0 %1 882 00074 %
Yle TV27,1 %6,0 %1 808 00071 %
Yle Teema2,6 %3,3 %1 192 00047 %
Yle Fem1,5 %2,0 %1 009 00040 %
Yle yhteensä38,8 %35,3 %2 132 00084 %
MTV316,2 %20,2 %1 996 00079 %
Sub4,8 %5,6 %1 561 00061 %
AVA1,1 %1,2 %972 00038 %
C More Total4,5 %4,0 %527 00021 %
MTV yhteensä26,6 %31,0 %2 162 00085 %
Nelonen9,1 %10,9 %1 849 00073 %
Jim3,6 %3,6 %1 295 00051 %
Liv1,8 %1,9 %1 194 00047 %
Nelosen maksukanavat1,7 %2,3 %320 00013 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %19,7 %2 021 00079 %
TV53,9 %3,8 %1 201 00047 %
Kutonen2,3 %2,1 %1 039 00041 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %129 0005 %
Warner Bros. Discovery7,4 %6,8 %1 539 00061 %
STAR Channel4,4 %3,1 %1 252 00049 %
Music TV0,3 %0,2 %191 0008 %
Muut5,6 %3,9 %795 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 347 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.