Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
Viikot: 19-22/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 303 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %21,4 %1 793 00071 %
Yle TV27,9 %6,6 %1 793 00071 %
Yle Teema2,3 %2,8 %1 073 00042 %
Yle Fem1,2 %1,6 %918 00036 %
Yle yhteensä36,4 %32,4 %2 062 00081 %
MTV321,0 %26,4 %2 010 00079 %
Sub5,1 %5,5 %1 516 00060 %
AVA1,0 %1,2 %892 00035 %
C More Total7,5 %7,1 %585 00023 %
MTV yhteensä34,6 %40,0 %2 146 00084 %
Nelonen8,2 %9,3 %1 788 00070 %
Jim3,3 %3,2 %1 198 00047 %
Liv1,4 %1,4 %1 102 00043 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,2 %170 0007 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %15,0 %1 928 00076 %
TV53,6 %3,4 %1 158 00046 %
Kutonen2,0 %1,9 %968 00038 %
Frii0,9 %0,8 %457 00018 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %117 0005 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,4 %1 472 00058 %
STAR Channel3,7 %2,9 %1 214 00048 %
Music TV0,2 %0,1 %153 0006 %
Muut4,4 %3,1 %725 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 303 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.