Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 182 000
Viikot: 1-22/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 804 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %22,7 %3 846 00074 %
Yle TV211,0 %8,4 %3 887 00075 %
Yle Teema2,6 %3,2 %2 492 00048 %
Yle Fem1,5 %2,0 %2 175 00042 %
Yle yhteensä41,6 %36,3 %4 421 00085 %
MTV318,9 %24,3 %4 206 00081 %
Sub4,5 %4,9 %3 144 00061 %
AVA2,2 %2,7 %2 271 00044 %
C More Total3,4 %2,5 %879 00017 %
MTV yhteensä28,9 %34,4 %4 466 00086 %
Nelonen8,5 %10,5 %3 835 00074 %
Jim3,2 %3,5 %2 552 00049 %
Liv2,5 %2,5 %2 611 00050 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,8 %427 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %18,0 %4 164 00080 %
TV53,6 %3,2 %2 496 00048 %
Kutonen1,6 %1,6 %1 948 00038 %
Frii0,3 %0,3 %351 0007 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %212 0004 %
Warner Bros. Discovery5,9 %5,3 %3 033 00059 %
STAR Channel3,5 %2,7 %2 355 00045 %
Music TV0,4 %0,2 %356 0007 %
Muut4,2 %3,1 %1 425 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 804 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.