Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 359 000
Viikot: 1-22/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 163 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %23,1 %1 786 00076 %
Yle TV211,2 %8,7 %1 742 00074 %
Yle Teema2,8 %3,4 %1 211 00051 %
Yle Fem1,5 %1,9 %1 024 00043 %
Yle yhteensä42,2 %37,1 %1 985 00084 %
MTV316,5 %21,4 %1 901 00081 %
Sub4,7 %5,5 %1 517 00064 %
AVA1,3 %1,6 %980 00042 %
C More Total4,5 %3,6 %480 00020 %
MTV yhteensä26,9 %32,0 %2 022 00086 %
Nelonen7,8 %9,8 %1 739 00074 %
Jim3,4 %3,6 %1 248 00053 %
Liv1,6 %1,6 %1 149 00049 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,3 %252 00011 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %17,2 %1 885 00080 %
TV53,9 %3,6 %1 243 00053 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 017 00043 %
Frii0,3 %0,3 %175 0007 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %131 0006 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,4 %1 498 00064 %
STAR Channel4,0 %3,2 %1 171 00050 %
Music TV0,3 %0,2 %181 0008 %
Muut5,3 %3,9 %748 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 163 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.