Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 640 000
Viikot: 1-22/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 479 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %22,7 %1 992 00075 %
Yle TV210,4 %8,2 %2 022 00077 %
Yle Teema2,5 %3,0 %1 263 00048 %
Yle Fem1,5 %1,9 %1 118 00042 %
Yle yhteensä41,2 %35,8 %2 301 00087 %
MTV321,2 %26,8 %2 197 00083 %
Sub4,4 %4,4 %1 572 00060 %
AVA3,0 %3,7 %1 270 00048 %
C More Total2,2 %1,4 %369 00014 %
MTV yhteensä30,8 %36,3 %2 316 00088 %
Nelonen9,0 %11,0 %2 005 00076 %
Jim3,1 %3,3 %1 270 00048 %
Liv3,5 %3,3 %1 430 00054 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %162 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %18,7 %2 171 00082 %
TV53,3 %2,8 %1 217 00046 %
Kutonen1,2 %1,1 %901 00034 %
Frii0,4 %0,3 %174 0007 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %76 0003 %
Warner Bros. Discovery5,0 %4,4 %1 480 00056 %
STAR Channel2,9 %2,2 %1 109 00042 %
Music TV0,5 %0,3 %171 0006 %
Muut3,1 %2,4 %637 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 479 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.