Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - toukokuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 748 000
Viikot: 1-22/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 732 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %23,1 %699 00093 %
Yle TV29,6 %8,2 %650 00087 %
Yle Teema2,8 %3,2 %490 00066 %
Yle Fem1,7 %2,1 %438 00059 %
Yle yhteensä41,4 %36,7 %721 00096 %
MTV321,5 %26,3 %691 00092 %
Sub3,6 %3,5 %500 00067 %
AVA3,4 %3,9 %438 00058 %
C More Total2,5 %1,6 %120 00016 %
MTV yhteensä31,1 %35,3 %707 00095 %
Nelonen9,9 %11,8 %647 00087 %
Jim2,9 %3,4 %417 00056 %
Liv3,1 %2,7 %470 00063 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %58 0008 %
Nelonen Media yhteensä16,8 %19,1 %681 00091 %
TV53,5 %2,8 %422 00056 %
Kutonen1,1 %1,1 %306 00041 %
Frii0,4 %0,4 %67 0009 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %35 0005 %
Warner Bros. Discovery5,2 %4,5 %497 00066 %
STAR Channel2,5 %2,2 %352 00047 %
Music TV0,0 %0,0 %25 0003 %
Muut2,9 %2,2 %220 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %732 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.