Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - kesäkuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 748 000
Viikot: 1-26/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 730 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %23,4 %696 00093 %
Yle TV29,3 %8,1 %640 00086 %
Yle Teema2,8 %3,3 %480 00064 %
Yle Fem1,7 %2,1 %432 00058 %
Yle yhteensä41,3 %36,9 %718 00096 %
MTV321,4 %26,0 %689 00092 %
Sub3,7 %3,6 %496 00066 %
AVA3,5 %3,9 %433 00058 %
C More Total2,5 %1,6 %116 00015 %
MTV yhteensä31,1 %35,0 %705 00094 %
Nelonen9,8 %11,7 %641 00086 %
Jim2,9 %3,3 %411 00055 %
Liv3,1 %2,8 %466 00062 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %54 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %19,0 %676 00090 %
TV53,5 %2,8 %413 00055 %
Kutonen1,1 %1,1 %306 00041 %
Frii0,7 %0,6 %85 00011 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0004 %
Warner Bros. Discovery5,4 %4,7 %493 00066 %
STAR Channel2,6 %2,2 %350 00047 %
Music TV0,0 %0,0 %24 0003 %
Muut2,9 %2,2 %221 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %730 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.