Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 182 000
Viikot: 23-26/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 633 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %24,8 %3 664 00071 %
Yle TV210,7 %10,1 %3 530 00068 %
Yle Teema2,5 %3,3 %2 215 00043 %
Yle Fem1,5 %1,9 %1 893 00037 %
Yle yhteensä42,9 %40,0 %4 199 00081 %
MTV317,2 %20,8 %3 844 00074 %
Sub4,9 %5,4 %2 865 00055 %
AVA2,4 %2,7 %2 077 00040 %
C More Total2,6 %2,0 %765 00015 %
MTV yhteensä27,2 %30,9 %4 195 00081 %
Nelonen7,8 %9,4 %3 423 00066 %
Jim3,0 %2,9 %2 284 00044 %
Liv2,5 %2,4 %2 337 00045 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,2 %221 0004 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %16,1 %3 850 00074 %
TV53,5 %3,7 %2 102 00041 %
Kutonen1,8 %1,7 %1 843 00036 %
Frii1,3 %1,2 %948 00018 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %166 0003 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,8 %2 807 00054 %
STAR Channel4,1 %3,1 %2 205 00043 %
Music TV0,3 %0,2 %284 0005 %
Muut4,0 %2,9 %1 384 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 633 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.