Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
Viikot: 23-26/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 244 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %24,5 %1 757 00069 %
Yle TV212,7 %12,2 %1 733 00068 %
Yle Teema2,6 %3,4 %1 131 00044 %
Yle Fem1,3 %1,8 %924 00036 %
Yle yhteensä44,5 %41,8 %2 020 00079 %
MTV314,7 %17,7 %1 840 00072 %
Sub5,0 %6,1 %1 438 00057 %
AVA1,4 %1,4 %923 00036 %
C More Total3,3 %2,9 %457 00018 %
MTV yhteensä24,3 %28,1 %2 024 00080 %
Nelonen7,4 %8,6 %1 644 00065 %
Jim3,2 %3,0 %1 151 00045 %
Liv1,4 %1,4 %1 065 00042 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,4 %140 0006 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %14,8 %1 857 00073 %
TV53,9 %4,2 %1 102 00043 %
Kutonen2,5 %2,4 %1 005 00040 %
Frii1,0 %1,0 %462 00018 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %113 0004 %
Warner Bros. Discovery7,8 %8,0 %1 445 00057 %
STAR Channel4,8 %3,8 %1 170 00046 %
Music TV0,2 %0,1 %154 0006 %
Muut4,8 %3,4 %750 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 244 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.