Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 748 000
Viikot: 23-26/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 717 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %24,9 %678 00091 %
Yle TV27,7 %7,5 %584 00078 %
Yle Teema2,6 %3,3 %422 00056 %
Yle Fem1,8 %2,2 %402 00054 %
Yle yhteensä40,6 %37,9 %701 00094 %
MTV320,4 %24,0 %673 00090 %
Sub4,7 %4,1 %470 00063 %
AVA3,7 %3,9 %405 00054 %
C More Total2,3 %1,4 %95 00013 %
MTV yhteensä31,0 %33,4 %691 00092 %
Nelonen9,2 %10,9 %606 00081 %
Jim2,5 %2,6 %378 00051 %
Liv3,3 %3,1 %447 00060 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %30 0004 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %17,9 %653 00087 %
TV53,2 %3,1 %362 00048 %
Kutonen1,2 %1,1 %304 00041 %
Frii2,0 %1,7 %185 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %28 0004 %
Warner Bros. Discovery6,5 %6,0 %473 00063 %
STAR Channel3,0 %2,5 %341 00046 %
Music TV0,0 %0,0 %19 0003 %
Muut3,0 %2,3 %224 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %717 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.