Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 822 000
Viikot: 23-26/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 328 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %25,1 %3 548 00074 %
Yle TV210,2 %9,9 %3 303 00068 %
Yle Teema2,5 %3,3 %2 172 00045 %
Yle Fem1,5 %1,8 %1 841 00038 %
Yle yhteensä43,1 %40,2 %3 946 00082 %
MTV317,4 %20,8 %3 675 00076 %
Sub5,0 %5,4 %2 783 00058 %
AVA2,5 %2,7 %2 032 00042 %
C More Total2,5 %2,0 %709 00015 %
MTV yhteensä27,3 %30,9 %3 982 00083 %
Nelonen7,9 %9,4 %3 289 00068 %
Jim3,1 %2,9 %2 215 00046 %
Liv2,5 %2,4 %2 282 00047 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,2 %211 0004 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %16,1 %3 682 00076 %
TV53,5 %3,7 %2 052 00043 %
Kutonen1,9 %1,7 %1 790 00037 %
Frii1,3 %1,2 %929 00019 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %161 0003 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,8 %2 721 00056 %
STAR Channel3,9 %3,1 %2 069 00043 %
Music TV0,3 %0,2 %281 0006 %
Muut3,7 %2,8 %1 314 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 328 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.