Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 822 000
Viikot: 19-22/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 462 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %21,9 %3 607 00075 %
Yle TV27,2 %6,4 %3 500 00073 %
Yle Teema2,3 %2,7 %2 169 00045 %
Yle Fem1,3 %1,7 %1 891 00039 %
Yle yhteensä36,7 %32,6 %4 061 00084 %
MTV323,1 %28,5 %3 994 00083 %
Sub4,8 %4,8 %2 922 00061 %
AVA2,0 %2,3 %2 043 00042 %
C More Total5,4 %4,8 %947 00020 %
MTV yhteensä35,2 %40,4 %4 205 00087 %
Nelonen8,8 %10,1 %3 574 00074 %
Jim3,1 %3,0 %2 320 00048 %
Liv2,4 %2,3 %2 428 00050 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,1 %244 0005 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %16,3 %3 840 00080 %
TV53,2 %3,0 %2 187 00045 %
Kutonen1,5 %1,4 %1 750 00036 %
Frii1,1 %0,9 %920 00019 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %173 0004 %
Warner Bros. Discovery6,1 %5,5 %2 797 00058 %
STAR Channel3,0 %2,4 %2 155 00045 %
Music TV0,4 %0,2 %304 0006 %
Muut3,5 %2,5 %1 267 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 462 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.