Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 182 000
Viikot: 19-22/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 784 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %21,7 %3 731 00072 %
Yle TV27,7 %6,4 %3 755 00072 %
Yle Teema2,3 %2,7 %2 194 00042 %
Yle Fem1,3 %1,7 %1 941 00037 %
Yle yhteensä36,6 %32,4 %4 343 00084 %
MTV322,9 %28,4 %4 191 00081 %
Sub4,7 %4,8 %3 016 00058 %
AVA1,9 %2,3 %2 080 00040 %
C More Total5,4 %4,9 %1 006 00019 %
MTV yhteensä35,0 %40,4 %4 443 00086 %
Nelonen8,8 %10,1 %3 752 00072 %
Jim3,1 %3,0 %2 388 00046 %
Liv2,4 %2,3 %2 486 00048 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %266 0005 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %16,4 %4 047 00078 %
TV53,2 %3,0 %2 246 00043 %
Kutonen1,5 %1,4 %1 799 00035 %
Frii1,0 %0,9 %930 00018 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %178 0003 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,5 %2 891 00056 %
STAR Channel3,3 %2,4 %2 308 00045 %
Music TV0,4 %0,2 %310 0006 %
Muut3,6 %2,6 %1 333 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 784 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.