Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 748 000
Viikot: 19-22/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 730 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %22,6 %681 00091 %
Yle TV27,0 %6,2 %632 00085 %
Yle Teema2,4 %2,6 %427 00057 %
Yle Fem1,5 %1,8 %404 00054 %
Yle yhteensä37,3 %33,2 %715 00096 %
MTV325,1 %29,7 %696 00093 %
Sub3,9 %3,6 %467 00062 %
AVA3,0 %3,4 %412 00055 %
C More Total3,8 %3,2 %130 00017 %
MTV yhteensä35,9 %39,9 %708 00095 %
Nelonen10,2 %11,6 %642 00086 %
Jim2,6 %2,7 %403 00054 %
Liv3,2 %2,8 %454 00061 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,0 %34 0005 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %18,1 %667 00089 %
TV52,8 %2,5 %392 00052 %
Kutonen1,0 %0,9 %286 00038 %
Frii1,4 %1,3 %180 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %32 0004 %
Warner Bros. Discovery5,3 %4,7 %479 00064 %
STAR Channel2,3 %2,1 %342 00046 %
Music TV0,0 %0,0 %20 0003 %
Muut2,6 %1,9 %218 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %730 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.