Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 359 000
Viikot: 19-22/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 145 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %21,6 %1 730 00073 %
Yle TV27,4 %6,6 %1 673 00071 %
Yle Teema2,4 %2,9 %1 063 00045 %
Yle Fem1,2 %1,5 %895 00038 %
Yle yhteensä36,4 %32,6 %1 930 00082 %
MTV321,2 %26,3 %1 907 00081 %
Sub5,1 %5,5 %1 475 00063 %
AVA1,0 %1,2 %878 00037 %
C More Total7,5 %7,0 %558 00024 %
MTV yhteensä34,8 %40,0 %2 024 00086 %
Nelonen8,1 %9,3 %1 707 00072 %
Jim3,4 %3,2 %1 171 00050 %
Liv1,4 %1,4 %1 082 00046 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,2 %156 0007 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %14,9 %1 833 00078 %
TV53,6 %3,4 %1 131 00048 %
Kutonen2,1 %1,9 %942 00040 %
Frii0,9 %0,8 %453 00019 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %112 0005 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,5 %1 425 00060 %
STAR Channel3,5 %2,9 %1 142 00048 %
Music TV0,2 %0,1 %151 0006 %
Muut4,2 %3,0 %689 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 145 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.