Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 339 000
Viikot: 19-22/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 245 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,8 %8,2 %891 00067 %
Yle TV28,2 %6,0 %914 00068 %
Yle Teema1,5 %1,7 %464 00035 %
Yle Fem0,7 %0,8 %370 00028 %
Yle yhteensä20,2 %16,7 %1 087 00081 %
MTV323,5 %28,7 %1 107 00083 %
Sub7,3 %7,8 %876 00065 %
AVA2,8 %3,4 %600 00045 %
C More Total8,3 %7,8 %273 00020 %
MTV yhteensä41,9 %47,6 %1 172 00088 %
Nelonen11,3 %12,4 %1 010 00075 %
Jim4,6 %3,9 %691 00052 %
Liv3,8 %3,6 %742 00055 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %54 0004 %
Nelonen Media yhteensä20,7 %21,1 %1 099 00082 %
TV55,1 %5,0 %666 00050 %
Kutonen2,4 %2,3 %541 00040 %
Frii1,1 %0,9 %248 00018 %
The Discovery Channel0,4 %0,4 %42 0003 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,5 %851 00064 %
STAR Channel4,5 %3,6 %658 00049 %
Music TV0,5 %0,3 %123 0009 %
Muut3,1 %2,1 %296 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 245 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.