Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 652 000
Viikot: 19-22/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 609 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,1 %8,3 %439 00067 %
Yle TV27,8 %5,8 %450 00069 %
Yle Teema1,5 %1,6 %228 00035 %
Yle Fem0,8 %1,0 %189 00029 %
Yle yhteensä19,2 %16,7 %535 00082 %
MTV326,2 %31,2 %544 00083 %
Sub6,7 %7,1 %412 00063 %
AVA4,3 %4,9 %334 00051 %
C More Total5,4 %5,0 %114 00017 %
MTV yhteensä42,6 %48,2 %571 00088 %
Nelonen12,4 %13,4 %500 00077 %
Jim4,3 %3,6 %321 00049 %
Liv5,6 %5,1 %403 00062 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %24 0004 %
Nelonen Media yhteensä23,1 %23,2 %544 00083 %
TV54,9 %4,6 %308 00047 %
Kutonen1,7 %1,4 %233 00036 %
Frii1,5 %1,1 %118 00018 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %14 0002 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,2 %398 00061 %
STAR Channel4,1 %2,9 %297 00046 %
Music TV0,5 %0,4 %56 0009 %
Muut2,2 %1,4 %122 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %609 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.