Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 652 000
Viikot: 23-26/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 585 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,8 %10,9 %437 00067 %
Yle TV28,9 %7,7 %410 00063 %
Yle Teema1,8 %2,2 %230 00035 %
Yle Fem0,9 %1,2 %162 00025 %
Yle yhteensä23,5 %22,0 %520 00080 %
MTV319,4 %22,7 %482 00074 %
Sub7,8 %9,5 %393 00060 %
AVA5,9 %5,9 %327 00050 %
C More Total2,4 %1,8 %91 00014 %
MTV yhteensä35,5 %39,8 %539 00083 %
Nelonen10,7 %12,5 %444 00068 %
Jim4,9 %4,1 %308 00047 %
Liv5,8 %4,8 %346 00053 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,2 %24 0004 %
Nelonen Media yhteensä22,8 %23,1 %510 00078 %
TV55,2 %5,3 %285 00044 %
Kutonen2,4 %2,0 %242 00037 %
Frii2,3 %1,9 %116 00018 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %9 0001 %
Warner Bros. Discovery10,0 %9,3 %382 00059 %
STAR Channel5,2 %3,9 %280 00043 %
Music TV0,6 %0,4 %46 0007 %
Muut2,4 %1,4 %137 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %585 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.