Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 10–24
Kohderyhmän väestö: 460 000
Viikot: 23-26/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 363 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,9 %7,7 %173 00038 %
Yle TV29,1 %7,3 %197 00043 %
Yle Teema0,9 %1,3 %55 00012 %
Yle Fem0,7 %1,0 %53 00012 %
Yle yhteensä18,7 %17,3 %260 00057 %
MTV313,9 %17,6 %250 00054 %
Sub9,2 %11,0 %204 00044 %
AVA5,2 %6,0 %150 00033 %
C More Total2,9 %1,4 %38 0008 %
MTV yhteensä31,2 %36,0 %308 00067 %
Nelonen10,5 %12,6 %212 00046 %
Jim6,2 %4,9 %154 00033 %
Liv6,7 %6,7 %164 00036 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %12 0003 %
Nelonen Media yhteensä24,7 %26,1 %274 00060 %
TV55,2 %6,4 %135 00029 %
Kutonen1,8 %1,1 %108 00023 %
Frii2,2 %2,2 %67 00014 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %10 0002 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,8 %200 00043 %
STAR Channel6,3 %3,5 %144 00031 %
Music TV3,3 %2,2 %47 00010 %
Muut6,3 %5,2 %74 00016 %
Yhteensä100,0 %100,0 %363 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.