Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 463 000
Viikot: 23-26/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 235 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %25,4 %1 849 00075 %
Yle TV28,3 %8,1 %1 678 00068 %
Yle Teema2,4 %3,2 %1 067 00043 %
Yle Fem1,6 %1,9 %942 00038 %
Yle yhteensä41,6 %38,6 %2 047 00083 %
MTV319,8 %23,6 %1 917 00078 %
Sub5,0 %4,9 %1 387 00056 %
AVA3,5 %3,8 %1 130 00046 %
C More Total1,8 %1,2 %276 00011 %
MTV yhteensä30,1 %33,4 %2 064 00084 %
Nelonen8,3 %10,0 %1 703 00069 %
Jim2,9 %2,7 %1 096 00045 %
Liv3,5 %3,3 %1 239 00050 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %78 0003 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %17,2 %1 902 00077 %
TV53,1 %3,2 %975 00040 %
Kutonen1,2 %1,0 %811 00033 %
Frii1,6 %1,3 %475 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %52 0002 %
Warner Bros. Discovery6,0 %5,7 %1 316 00053 %
STAR Channel3,2 %2,5 %966 00039 %
Music TV0,4 %0,3 %130 0005 %
Muut3,0 %2,4 %604 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 235 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.