Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 10–24
Kohderyhmän väestö: 481 000
Viikot: 23-26/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 339 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 71 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 5 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV16,7 %6,5 %156 00032 %
Yle TV211,7 %11,4 %172 00036 %
Yle Teema1,3 %1,9 %65 00014 %
Yle Fem0,6 %0,5 %51 00011 %
Yle yhteensä20,3 %20,3 %239 00050 %
MTV313,1 %14,6 %204 00042 %
Sub10,9 %14,8 %169 00035 %
AVA1,8 %1,9 %71 00015 %
C More Total3,7 %3,3 %54 00011 %
MTV yhteensä29,6 %34,6 %270 00056 %
Nelonen8,2 %10,4 %164 00034 %
Jim8,0 %6,9 %125 00026 %
Liv2,3 %2,3 %88 00018 %
Nelosen maksukanavat1,0 %0,5 %10 0002 %
Nelonen Media yhteensä20,4 %21,3 %226 00047 %
TV55,6 %6,7 %117 00024 %
Kutonen3,6 %2,6 %116 00024 %
Frii0,9 %0,7 %35 0007 %
The Discovery Channel0,6 %0,3 %14 0003 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,4 %184 00038 %
STAR Channel9,9 %7,3 %150 00031 %
Music TV1,6 %0,3 %24 0005 %
Muut7,7 %5,9 %70 00014 %
Yhteensä100,0 %100,0 %339 00071 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.