Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 941 000
Viikot: 23-26/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 703 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 6 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,4 %7,2 %330 00035 %
Yle TV210,2 %9,0 %368 00039 %
Yle Teema1,1 %1,5 %120 00013 %
Yle Fem0,7 %0,8 %104 00011 %
Yle yhteensä19,3 %18,5 %499 00053 %
MTV313,6 %16,3 %454 00048 %
Sub9,9 %12,6 %374 00040 %
AVA3,8 %4,3 %221 00023 %
C More Total3,2 %2,2 %92 00010 %
MTV yhteensä30,5 %35,4 %578 00061 %
Nelonen9,5 %11,7 %376 00040 %
Jim7,0 %5,7 %279 00030 %
Liv4,9 %4,9 %252 00027 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,3 %22 0002 %
Nelonen Media yhteensä22,9 %24,1 %500 00053 %
TV55,4 %6,5 %252 00027 %
Kutonen2,5 %1,7 %224 00024 %
Frii1,7 %1,6 %102 00011 %
The Discovery Channel0,5 %0,2 %24 0002 %
Warner Bros. Discovery10,1 %10,0 %384 00041 %
STAR Channel7,8 %5,0 %294 00031 %
Music TV2,6 %1,4 %72 0008 %
Muut6,9 %5,5 %144 00015 %
Yhteensä100,0 %100,0 %703 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.