Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 941 000
Viikot: 27-31/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 661 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 70 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 5 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,1 %9,4 %312 00033 %
Yle TV27,5 %6,7 %328 00035 %
Yle Teema1,2 %1,9 %127 00014 %
Yle Fem0,7 %0,9 %99 00011 %
Yle yhteensä18,4 %18,9 %468 00050 %
MTV312,5 %14,5 %393 00042 %
Sub10,8 %15,6 %340 00036 %
AVA3,6 %4,1 %177 00019 %
C More Total3,7 %2,0 %78 0008 %
MTV yhteensä30,6 %36,2 %515 00055 %
Nelonen7,4 %9,7 %330 00035 %
Jim6,6 %6,0 %258 00027 %
Liv3,8 %3,1 %236 00025 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,3 %26 0003 %
Nelonen Media yhteensä19,6 %21,0 %463 00049 %
TV55,2 %5,9 %230 00024 %
Kutonen4,0 %3,5 %173 00018 %
Frii1,5 %1,4 %86 0009 %
The Discovery Channel1,4 %0,7 %31 0003 %
Warner Bros. Discovery12,1 %11,4 %337 00036 %
STAR Channel8,2 %5,0 %257 00027 %
Music TV3,2 %2,2 %81 0009 %
Muut8,0 %5,3 %134 00014 %
Yhteensä100,0 %100,0 %661 00070 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.