Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 748 000
Viikot: 27-31/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 682 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,1 %27,8 %639 00085 %
Yle TV27,2 %7,5 %547 00073 %
Yle Teema2,8 %3,6 %407 00054 %
Yle Fem2,1 %2,9 %371 00050 %
Yle yhteensä43,2 %41,8 %666 00089 %
MTV315,7 %17,3 %614 00082 %
Sub4,8 %4,6 %427 00057 %
AVA3,7 %3,9 %363 00049 %
C More Total2,5 %1,6 %87 00012 %
MTV yhteensä26,7 %27,4 %640 00086 %
Nelonen7,4 %9,0 %534 00071 %
Jim2,7 %2,6 %362 00048 %
Liv3,1 %2,7 %391 00052 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %48 0006 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %16,5 %594 00079 %
TV53,4 %3,4 %317 00042 %
Kutonen1,4 %1,4 %262 00035 %
Frii2,8 %3,0 %182 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %35 0005 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,9 %435 00058 %
STAR Channel3,5 %3,2 %328 00044 %
Music TV0,0 %0,0 %19 0002 %
Muut3,9 %3,1 %204 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %682 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.