Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 463 000
Viikot: 27-31/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 150 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,0 %28,2 %1 770 00072 %
Yle TV27,7 %8,1 %1 609 00065 %
Yle Teema2,7 %3,8 %1 051 00043 %
Yle Fem1,8 %2,6 %921 00037 %
Yle yhteensä44,2 %42,7 %1 978 00080 %
MTV315,9 %17,9 %1 782 00072 %
Sub4,9 %4,9 %1 235 00050 %
AVA3,4 %3,7 %1 018 00041 %
C More Total2,1 %1,4 %253 00010 %
MTV yhteensä26,2 %27,9 %1 945 00079 %
Nelonen6,9 %8,7 %1 510 00061 %
Jim3,2 %3,1 %1 064 00043 %
Liv3,3 %2,9 %1 161 00047 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %125 0005 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %16,7 %1 787 00073 %
TV53,4 %3,4 %920 00037 %
Kutonen1,3 %1,2 %716 00029 %
Frii2,0 %1,9 %460 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %65 0003 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,6 %1 218 00049 %
STAR Channel3,7 %3,0 %925 00038 %
Music TV0,5 %0,3 %145 0006 %
Muut3,6 %2,8 %561 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 150 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.