Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 182 000
Viikot: 27-31/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 447 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %27,6 %3 526 00068 %
Yle TV28,4 %8,3 %3 330 00064 %
Yle Teema2,7 %3,8 %2 183 00042 %
Yle Fem1,6 %2,3 %1 829 00035 %
Yle yhteensä43,4 %41,9 %4 026 00078 %
MTV314,5 %16,7 %3 561 00069 %
Sub5,0 %5,8 %2 631 00051 %
AVA2,4 %2,7 %1 903 00037 %
C More Total3,1 %2,1 %704 00014 %
MTV yhteensä24,9 %27,3 %3 954 00076 %
Nelonen6,7 %8,3 %3 083 00059 %
Jim3,5 %3,4 %2 267 00044 %
Liv2,5 %2,2 %2 218 00043 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,5 %352 0007 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %16,3 %3 622 00070 %
TV53,6 %3,9 %2 006 00039 %
Kutonen2,1 %1,9 %1 656 00032 %
Frii1,4 %1,5 %912 00018 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %213 0004 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,5 %2 642 00051 %
STAR Channel4,9 %3,4 %2 128 00041 %
Music TV0,4 %0,3 %312 0006 %
Muut4,5 %3,3 %1 300 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 447 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.