Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 687 000
Viikot: 27-31/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,5 %12,5 %429 00063 %
Yle TV28,8 %7,5 %416 00061 %
Yle Teema2,1 %2,8 %247 00036 %
Yle Fem0,7 %1,0 %173 00025 %
Yle yhteensä26,2 %23,8 %522 00076 %
MTV312,9 %14,7 %474 00069 %
Sub8,1 %10,3 %407 00059 %
AVA2,0 %2,5 %252 00037 %
C More Total5,0 %3,6 %115 00017 %
MTV yhteensä28,1 %31,1 %545 00079 %
Nelonen7,9 %9,3 %421 00061 %
Jim6,3 %6,0 %366 00053 %
Liv2,7 %2,7 %287 00042 %
Nelosen maksukanavat1,3 %1,3 %59 0009 %
Nelonen Media yhteensä19,6 %21,3 %510 00074 %
TV56,2 %7,3 %328 00048 %
Kutonen4,4 %4,5 %285 00041 %
Frii1,5 %1,5 %123 00018 %
The Discovery Channel0,9 %0,5 %28 0004 %
Warner Bros. Discovery13,0 %13,8 %419 00061 %
STAR Channel8,3 %6,4 %337 00049 %
Music TV0,6 %0,3 %63 0009 %
Muut4,2 %3,2 %173 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %602 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.