Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 602 000
Viikot: 27-31/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 552 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV147,4 %41,0 %546 00091 %
Yle TV27,3 %8,7 %480 00080 %
Yle Teema3,5 %5,0 %370 00062 %
Yle Fem2,2 %3,1 %335 00056 %
Yle yhteensä60,4 %57,8 %550 00091 %
MTV317,0 %19,7 %495 00082 %
Sub2,9 %1,7 %295 00049 %
AVA1,6 %1,9 %246 00041 %
C More Total1,2 %0,7 %58 00010 %
MTV yhteensä22,6 %24,1 %512 00085 %
Nelonen5,3 %6,7 %412 00068 %
Jim1,6 %1,9 %260 00043 %
Liv1,8 %1,6 %286 00048 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,2 %21 0003 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %11,4 %454 00075 %
TV51,5 %1,4 %204 00034 %
Kutonen0,5 %0,4 %154 00026 %
Frii0,7 %0,7 %103 00017 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
Warner Bros. Discovery2,8 %2,6 %260 00043 %
STAR Channel1,8 %1,5 %189 00031 %
Music TV0,0 %0,0 %20 0003 %
Muut2,9 %2,6 %172 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %552 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.