Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 490 000
Viikot: 27-31/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 355 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %27,9 %1 277 00086 %
Yle TV27,4 %7,8 %1 125 00076 %
Yle Teema3,0 %3,9 %888 00060 %
Yle Fem1,8 %2,5 %739 00050 %
Yle yhteensä43,9 %42,1 %1 325 00089 %
MTV314,5 %16,4 %1 230 00083 %
Sub4,7 %5,4 %912 00061 %
AVA2,5 %2,6 %699 00047 %
C More Total3,1 %2,2 %236 00016 %
MTV yhteensä24,8 %26,6 %1 277 00086 %
Nelonen7,1 %8,6 %1 090 00073 %
Jim3,0 %3,0 %784 00053 %
Liv2,3 %2,0 %785 00053 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %138 0009 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %16,4 %1 194 00080 %
TV53,7 %3,9 %721 00048 %
Kutonen2,2 %2,0 %621 00042 %
Frii1,9 %2,1 %373 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %93 0006 %
Warner Bros. Discovery8,1 %8,2 %942 00063 %
STAR Channel4,3 %3,5 %740 00050 %
Music TV0,1 %0,1 %63 0004 %
Muut4,4 %3,2 %455 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 355 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.