Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 490 000
Viikot: 32-35/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 418 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %27,3 %1 344 00090 %
Yle TV214,5 %8,4 %1 222 00082 %
Yle Teema3,1 %4,1 %897 00060 %
Yle Fem1,6 %2,3 %751 00050 %
Yle yhteensä47,6 %42,2 %1 396 00094 %
MTV314,4 %16,8 %1 285 00086 %
Sub3,6 %4,0 %903 00061 %
AVA2,4 %2,8 %691 00046 %
C More Total2,2 %1,8 %241 00016 %
MTV yhteensä22,6 %25,5 %1 328 00089 %
Nelonen7,7 %9,4 %1 142 00077 %
Jim3,0 %3,4 %801 00054 %
Liv2,1 %2,2 %851 00057 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,4 %115 0008 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %17,4 %1 258 00084 %
TV53,5 %3,6 %779 00052 %
Kutonen2,3 %2,3 %635 00043 %
Frii1,6 %2,0 %385 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %75 0005 %
Warner Bros. Discovery7,5 %8,0 %965 00065 %
STAR Channel3,8 %3,6 %747 00050 %
Music TV0,0 %0,0 %52 0004 %
Muut3,8 %3,2 %465 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 418 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.