Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 051 000
Viikot: 32-35/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 007 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV140,1 %39,4 %993 00094 %
Yle TV217,0 %9,1 %880 00084 %
Yle Teema3,1 %4,7 %671 00064 %
Yle Fem2,1 %3,0 %599 00057 %
Yle yhteensä62,3 %56,3 %1 002 00095 %
MTV314,8 %18,3 %898 00085 %
Sub2,2 %2,0 %581 00055 %
AVA1,1 %1,3 %420 00040 %
C More Total1,6 %1,2 %135 00013 %
MTV yhteensä19,8 %22,9 %930 00089 %
Nelonen5,4 %7,6 %789 00075 %
Jim1,8 %2,4 %504 00048 %
Liv1,4 %1,5 %510 00049 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %61 0006 %
Nelonen Media yhteensä9,6 %12,7 %844 00080 %
TV51,4 %1,4 %401 00038 %
Kutonen0,8 %0,8 %324 00031 %
Frii0,7 %0,8 %207 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %37 0004 %
Warner Bros. Discovery3,0 %3,2 %525 00050 %
STAR Channel1,9 %1,9 %382 00036 %
Music TV0,0 %0,0 %42 0004 %
Muut3,3 %3,0 %337 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 007 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.