Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 359 000
Viikot: 32-35/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 071 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %25,9 %1 702 00072 %
Yle TV217,2 %9,4 %1 657 00070 %
Yle Teema2,6 %3,8 %1 085 00046 %
Yle Fem1,4 %2,0 %893 00038 %
Yle yhteensä47,6 %41,1 %1 911 00081 %
MTV312,5 %15,0 %1 729 00073 %
Sub3,8 %4,8 %1 309 00055 %
AVA1,3 %1,5 %810 00034 %
C More Total3,2 %2,7 %383 00016 %
MTV yhteensä20,8 %24,1 %1 872 00079 %
Nelonen7,8 %10,0 %1 568 00066 %
Jim3,6 %4,3 %1 190 00050 %
Liv1,5 %1,7 %1 053 00045 %
Nelosen maksukanavat0,8 %0,7 %176 0007 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %18,3 %1 767 00075 %
TV53,5 %4,0 %1 111 00047 %
Kutonen2,7 %2,9 %898 00038 %
Frii0,9 %1,1 %471 00020 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %119 0005 %
Warner Bros. Discovery7,6 %8,3 %1 389 00059 %
STAR Channel4,7 %4,3 %1 136 00048 %
Music TV0,3 %0,2 %148 0006 %
Muut4,3 %3,7 %679 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 071 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.