Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 822 000
Viikot: 32-35/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 300 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %26,5 %3 532 00073 %
Yle TV215,4 %8,8 %3 376 00070 %
Yle Teema2,6 %3,6 %2 119 00044 %
Yle Fem1,6 %2,3 %1 784 00037 %
Yle yhteensä46,7 %41,2 %3 978 00082 %
MTV314,2 %16,9 %3 567 00074 %
Sub4,1 %4,7 %2 580 00054 %
AVA2,2 %2,6 %1 782 00037 %
C More Total2,3 %1,8 %612 00013 %
MTV yhteensä22,8 %26,0 %3 874 00080 %
Nelonen7,6 %9,6 %3 180 00066 %
Jim3,4 %3,8 %2 243 00047 %
Liv2,4 %2,5 %2 265 00047 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,4 %261 0005 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %17,9 %3 624 00075 %
TV53,6 %3,8 %2 125 00044 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 621 00034 %
Frii1,3 %1,5 %939 00019 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %178 0004 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,6 %2 672 00055 %
STAR Channel4,0 %3,7 %2 058 00043 %
Music TV0,4 %0,3 %299 0006 %
Muut3,8 %3,3 %1 208 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 300 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.