Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
Viikot: 32-35/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 228 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %25,8 %1 755 00069 %
Yle TV217,6 %9,5 %1 776 00070 %
Yle Teema2,6 %3,7 %1 098 00043 %
Yle Fem1,5 %2,1 %923 00036 %
Yle yhteensä47,5 %41,1 %2 042 00080 %
MTV312,4 %15,0 %1 794 00071 %
Sub3,7 %4,8 %1 338 00053 %
AVA1,3 %1,5 %826 00032 %
C More Total3,2 %2,7 %405 00016 %
MTV yhteensä20,7 %24,1 %1 963 00077 %
Nelonen7,8 %10,0 %1 629 00064 %
Jim3,6 %4,2 %1 213 00048 %
Liv1,5 %1,7 %1 077 00042 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %181 0007 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %18,2 %1 848 00073 %
TV53,5 %4,0 %1 137 00045 %
Kutonen2,7 %2,8 %914 00036 %
Frii0,9 %1,1 %477 00019 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %120 0005 %
Warner Bros. Discovery7,5 %8,3 %1 427 00056 %
STAR Channel5,1 %4,3 %1 208 00048 %
Music TV0,3 %0,2 %153 0006 %
Muut4,4 %3,8 %707 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 228 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.