Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
Viikot: 36-39/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 294 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %26,1 %1 860 00073 %
Yle TV210,3 %8,7 %1 804 00071 %
Yle Teema2,7 %3,1 %1 122 00044 %
Yle Fem1,7 %1,9 %989 00039 %
Yle yhteensä43,5 %39,9 %2 100 00083 %
MTV315,4 %19,3 %1 913 00075 %
Sub4,2 %5,0 %1 420 00056 %
AVA1,5 %1,8 %945 00037 %
C More Total3,6 %2,1 %422 00017 %
MTV yhteensä24,6 %28,2 %2 059 00081 %
Nelonen7,8 %9,3 %1 748 00069 %
Jim3,6 %3,9 %1 243 00049 %
Liv1,4 %1,3 %1 055 00042 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,1 %197 0008 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %17,2 %1 925 00076 %
TV53,7 %3,9 %1 203 00047 %
Kutonen2,5 %2,6 %951 00037 %
Frii1,0 %1,0 %603 00024 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %122 0005 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,8 %1 505 00059 %
STAR Channel4,4 %3,3 %1 228 00048 %
Music TV0,3 %0,1 %150 0006 %
Muut4,6 %3,5 %736 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 294 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.