Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 490 000
Viikot: 36-39/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 426 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %27,5 %1 371 00092 %
Yle TV28,1 %7,5 %1 240 00083 %
Yle Teema2,9 %3,3 %938 00063 %
Yle Fem1,8 %2,1 %792 00053 %
Yle yhteensä43,5 %40,5 %1 405 00094 %
MTV317,9 %21,5 %1 317 00088 %
Sub3,3 %3,6 %923 00062 %
AVA2,9 %3,1 %798 00054 %
C More Total2,8 %1,6 %260 00017 %
MTV yhteensä26,8 %29,9 %1 351 00091 %
Nelonen7,8 %9,0 %1 205 00081 %
Jim2,8 %2,9 %817 00055 %
Liv2,4 %2,3 %796 00053 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %118 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %16,8 %1 283 00086 %
TV53,9 %3,6 %819 00055 %
Kutonen2,1 %1,9 %655 00044 %
Frii1,6 %1,9 %471 00032 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %81 0005 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,6 %1 016 00068 %
STAR Channel3,2 %2,5 %769 00052 %
Music TV0,1 %0,0 %62 0004 %
Muut3,7 %2,7 %475 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 426 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.