Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 10–24
Kohderyhmän väestö: 460 000
Viikot: 36-39/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 381 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,2 %6,6 %195 00042 %
Yle TV28,6 %7,6 %215 00047 %
Yle Teema0,6 %0,8 %60 00013 %
Yle Fem0,5 %0,5 %62 00013 %
Yle yhteensä17,0 %15,5 %288 00063 %
MTV318,6 %24,8 %289 00063 %
Sub6,8 %8,4 %180 00039 %
AVA5,9 %7,1 %153 00033 %
C More Total1,9 %1,0 %32 0007 %
MTV yhteensä33,1 %41,3 %330 00072 %
Nelonen10,5 %12,6 %249 00054 %
Jim5,6 %4,6 %155 00034 %
Liv6,2 %6,0 %169 00037 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %12 0003 %
Nelonen Media yhteensä25,0 %26,2 %301 00065 %
TV54,9 %4,8 %140 00030 %
Kutonen1,8 %1,3 %86 00019 %
Frii2,3 %1,8 %68 00015 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %7 0001 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,1 %186 00040 %
STAR Channel5,0 %2,4 %132 00029 %
Music TV2,8 %1,3 %51 00011 %
Muut7,9 %5,2 %66 00014 %
Yhteensä100,0 %100,0 %381 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.