Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 182 000
Viikot: 36-39/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 748 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,1 %26,5 %3 851 00074 %
Yle TV29,3 %7,8 %3 732 00072 %
Yle Teema2,5 %2,9 %2 261 00044 %
Yle Fem1,6 %1,9 %1 979 00038 %
Yle yhteensä42,4 %39,0 %4 365 00084 %
MTV318,2 %22,4 %4 047 00078 %
Sub3,7 %4,2 %2 784 00054 %
AVA2,8 %3,1 %2 207 00043 %
C More Total2,6 %1,4 %715 00014 %
MTV yhteensä27,4 %31,1 %4 316 00083 %
Nelonen7,7 %9,2 %3 624 00070 %
Jim3,3 %3,4 %2 426 00047 %
Liv2,4 %2,4 %2 363 00046 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %298 0006 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %17,0 %4 001 00077 %
TV53,6 %3,5 %2 333 00045 %
Kutonen1,9 %1,9 %1 759 00034 %
Frii1,4 %1,4 %1 230 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %189 0004 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,0 %2 936 00057 %
STAR Channel3,7 %2,7 %2 302 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %300 0006 %
Muut3,9 %3,0 %1 337 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 748 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.