Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 051 000
Viikot: 36-39/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 011 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 30 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV144,5 %40,6 %1 001 00095 %
Yle TV28,1 %7,7 %894 00085 %
Yle Teema3,1 %3,7 %697 00066 %
Yle Fem1,8 %2,2 %599 00057 %
Yle yhteensä57,4 %54,2 %1 008 00096 %
MTV320,1 %24,8 %940 00089 %
Sub1,5 %1,3 %567 00054 %
AVA2,1 %1,9 %518 00049 %
C More Total2,0 %1,0 %153 00015 %
MTV yhteensä25,8 %29,1 %956 00091 %
Nelonen4,5 %5,4 %796 00076 %
Jim1,7 %1,7 %508 00048 %
Liv1,4 %1,3 %550 00052 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,4 %63 0006 %
Nelonen Media yhteensä8,5 %9,6 %853 00081 %
TV51,7 %1,4 %423 00040 %
Kutonen0,8 %0,8 %345 00033 %
Frii0,7 %0,7 %265 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0004 %
Warner Bros. Discovery3,3 %3,0 %544 00052 %
STAR Channel1,7 %1,3 %422 00040 %
Music TV0,0 %0,0 %34 0003 %
Muut3,3 %2,7 %351 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 011 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.