Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 051 000
Viikot: 40-44/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 022 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV144,3 %40,2 %1 011 00096 %
Yle TV27,0 %7,3 %907 00086 %
Yle Teema2,6 %3,0 %703 00067 %
Yle Fem1,9 %2,4 %664 00063 %
Yle yhteensä55,8 %53,0 %1 018 00097 %
MTV320,4 %24,8 %945 00090 %
Sub1,6 %1,4 %606 00058 %
AVA1,9 %1,7 %522 00050 %
C More Total1,8 %1,3 %158 00015 %
MTV yhteensä25,6 %29,1 %970 00092 %
Nelonen5,7 %6,6 %846 00080 %
Jim1,7 %1,9 %513 00049 %
Liv1,5 %1,3 %560 00053 %
Nelosen maksukanavat0,7 %0,7 %80 0008 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %11,1 %895 00085 %
TV51,6 %1,5 %451 00043 %
Kutonen0,8 %0,7 %348 00033 %
Frii0,8 %0,7 %284 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %47 0004 %
Warner Bros. Discovery3,4 %3,1 %567 00054 %
STAR Channel1,3 %1,1 %426 00041 %
Music TV0,0 %0,0 %45 0004 %
Muut3,8 %2,7 %404 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 022 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.