Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 742 000
Viikot: 40-44/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 703 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,9 %27,1 %671 00090 %
Yle TV27,3 %7,2 %619 00083 %
Yle Teema3,0 %3,0 %474 00064 %
Yle Fem1,8 %2,3 %422 00057 %
Yle yhteensä43,0 %39,6 %692 00093 %
MTV314,9 %18,6 %646 00087 %
Sub3,6 %4,2 %515 00069 %
AVA1,7 %1,7 %362 00049 %
C More Total3,4 %3,0 %164 00022 %
MTV yhteensä23,7 %27,6 %670 00090 %
Nelonen9,4 %11,2 %613 00083 %
Jim3,3 %3,2 %444 00060 %
Liv1,5 %1,3 %408 00055 %
Nelosen maksukanavat1,5 %1,7 %121 00016 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %19,1 %639 00086 %
TV54,1 %4,0 %429 00058 %
Kutonen2,5 %2,5 %382 00051 %
Frii1,2 %1,1 %270 00036 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %55 0007 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,0 %526 00071 %
STAR Channel3,9 %3,0 %444 00060 %
Music TV0,1 %0,0 %58 0008 %
Muut4,2 %2,7 %308 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %703 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.