Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 182 000
Viikot: 40-44/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 778 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %25,8 %3 820 00074 %
Yle TV28,3 %7,3 %3 791 00073 %
Yle Teema2,1 %2,3 %2 191 00042 %
Yle Fem1,6 %2,1 %2 115 00041 %
Yle yhteensä41,0 %37,6 %4 387 00085 %
MTV318,6 %22,8 %4 130 00080 %
Sub3,7 %4,0 %2 873 00055 %
AVA2,6 %2,9 %2 259 00044 %
C More Total2,6 %1,9 %748 00014 %
MTV yhteensä27,5 %31,6 %4 385 00085 %
Nelonen9,6 %11,7 %3 839 00074 %
Jim3,3 %3,2 %2 443 00047 %
Liv2,4 %2,1 %2 420 00047 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,1 %419 0008 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %19,2 %4 130 00080 %
TV53,4 %3,3 %2 330 00045 %
Kutonen1,7 %1,6 %1 796 00035 %
Frii1,2 %1,0 %1 283 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %219 0004 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,2 %2 933 00057 %
STAR Channel3,5 %2,4 %2 411 00047 %
Music TV0,3 %0,2 %340 0007 %
Muut4,0 %2,8 %1 509 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 778 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.