Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 687 000
Viikot: 40-44/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 628 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,3 %10,5 %465 00068 %
Yle TV210,7 %9,0 %487 00071 %
Yle Teema1,4 %1,3 %236 00034 %
Yle Fem0,9 %1,2 %218 00032 %
Yle yhteensä25,2 %22,0 %564 00082 %
MTV315,7 %19,6 %550 00080 %
Sub6,9 %7,7 %431 00063 %
AVA2,1 %2,4 %293 00043 %
C More Total3,7 %2,7 %101 00015 %
MTV yhteensä28,4 %32,4 %583 00085 %
Nelonen13,9 %16,5 %537 00078 %
Jim5,6 %5,1 %388 00056 %
Liv2,4 %1,9 %326 00047 %
Nelosen maksukanavat2,0 %2,5 %64 0009 %
Nelonen Media yhteensä25,3 %27,7 %568 00083 %
TV55,4 %5,5 %369 00054 %
Kutonen3,3 %3,2 %299 00043 %
Frii0,8 %0,7 %167 00024 %
The Discovery Channel0,8 %0,4 %28 0004 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,8 %452 00066 %
STAR Channel5,9 %4,5 %382 00056 %
Music TV0,4 %0,3 %60 0009 %
Muut4,4 %3,3 %189 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %628 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.