Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
Viikot: 40-44/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 304 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %25,3 %1 822 00072 %
Yle TV28,9 %8,0 %1 832 00072 %
Yle Teema2,3 %2,5 %1 099 00043 %
Yle Fem1,6 %2,1 %1 034 00041 %
Yle yhteensä41,3 %37,9 %2 085 00082 %
MTV315,8 %19,7 %1 961 00077 %
Sub4,1 %4,8 %1 479 00058 %
AVA1,6 %1,8 %986 00039 %
C More Total3,5 %2,8 %436 00017 %
MTV yhteensä25,0 %29,1 %2 091 00082 %
Nelonen9,5 %11,6 %1 846 00073 %
Jim3,6 %3,6 %1 264 00050 %
Liv1,5 %1,3 %1 111 00044 %
Nelosen maksukanavat1,6 %1,8 %271 00011 %
Nelonen Media yhteensä17,2 %19,5 %1 982 00078 %
TV53,6 %3,7 %1 196 00047 %
Kutonen2,3 %2,2 %982 00039 %
Frii0,8 %0,8 %632 00025 %
The Discovery Channel0,5 %0,3 %144 0006 %
Warner Bros. Discovery7,3 %7,1 %1 506 00059 %
STAR Channel4,4 %3,1 %1 288 00051 %
Music TV0,2 %0,1 %183 0007 %
Muut4,7 %3,3 %818 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 304 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.