Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 941 000
Viikot: 40-44/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 754 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 7 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV17,9 %7,9 %380 00040 %
Yle TV28,2 %7,0 %414 00044 %
Yle Teema0,6 %0,5 %104 00011 %
Yle Fem0,7 %1,0 %123 00013 %
Yle yhteensä17,4 %16,3 %559 00059 %
MTV318,3 %23,7 %547 00058 %
Sub7,7 %9,2 %380 00040 %
AVA3,9 %4,8 %241 00026 %
C More Total3,6 %2,2 %88 0009 %
MTV yhteensä33,6 %39,9 %635 00067 %
Nelonen13,0 %16,0 %508 00054 %
Jim5,7 %4,9 %299 00032 %
Liv3,7 %3,0 %257 00027 %
Nelosen maksukanavat1,1 %0,9 %36 0004 %
Nelonen Media yhteensä24,9 %26,4 %593 00063 %
TV54,4 %5,0 %289 00031 %
Kutonen2,2 %1,7 %191 00020 %
Frii1,6 %1,2 %110 00012 %
The Discovery Channel0,6 %0,3 %33 0004 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,2 %379 00040 %
STAR Channel7,9 %4,2 %328 00035 %
Music TV1,9 %1,1 %78 0008 %
Muut5,5 %3,9 %145 00015 %
Yhteensä100,0 %100,0 %754 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.