Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2015
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 941 000
Viikot: 36-39/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 743 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,0 %7,8 %384 00041 %
Yle TV28,8 %7,5 %396 00042 %
Yle Teema0,8 %0,8 %106 00011 %
Yle Fem0,7 %0,5 %126 00013 %
Yle yhteensä18,3 %16,6 %550 00058 %
MTV316,9 %22,8 %525 00056 %
Sub8,6 %11,0 %373 00040 %
AVA4,3 %5,1 %221 00023 %
C More Total2,8 %1,4 %81 0009 %
MTV yhteensä32,6 %40,3 %625 00066 %
Nelonen10,7 %12,8 %460 00049 %
Jim7,1 %5,9 %292 00031 %
Liv4,1 %4,0 %257 00027 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %31 0003 %
Nelonen Media yhteensä24,0 %25,2 %561 00060 %
TV54,8 %4,9 %261 00028 %
Kutonen2,3 %1,9 %174 00018 %
Frii1,6 %1,2 %109 00012 %
The Discovery Channel0,6 %0,2 %27 0003 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,2 %365 00039 %
STAR Channel7,2 %4,2 %287 00031 %
Music TV2,4 %0,9 %68 0007 %
Muut6,4 %4,5 %142 00015 %
Yhteensä100,0 %100,0 %743 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.