Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 748 000
Viikot: 36-39/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %27,6 %693 00093 %
Yle TV27,3 %6,9 %621 00083 %
Yle Teema2,5 %2,9 %458 00061 %
Yle Fem1,7 %2,1 %394 00053 %
Yle yhteensä42,2 %39,5 %712 00095 %
MTV320,6 %24,0 %675 00090 %
Sub3,1 %3,1 %452 00060 %
AVA4,3 %4,4 %437 00058 %
C More Total1,9 %0,9 %96 00013 %
MTV yhteensä29,8 %32,5 %692 00092 %
Nelonen7,9 %9,0 %610 00082 %
Jim2,5 %2,6 %390 00052 %
Liv3,4 %3,1 %427 00057 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %34 0005 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %16,5 %652 00087 %
TV53,7 %3,3 %381 00051 %
Kutonen1,5 %1,4 %305 00041 %
Frii1,9 %2,2 %232 00031 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %35 0005 %
Warner Bros. Discovery7,2 %7,0 %492 00066 %
STAR Channel2,5 %2,0 %349 00047 %
Music TV0,1 %0,0 %26 0003 %
Muut3,0 %2,4 %204 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %724 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.