Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2015
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 640 000
Viikot: 36-39/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 454 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %26,8 %1 991 00075 %
Yle TV28,3 %7,0 %1 928 00073 %
Yle Teema2,3 %2,7 %1 140 00043 %
Yle Fem1,5 %1,8 %990 00037 %
Yle yhteensä41,5 %38,3 %2 265 00086 %
MTV320,9 %25,0 %2 134 00081 %
Sub3,3 %3,5 %1 364 00052 %
AVA4,0 %4,2 %1 262 00048 %
C More Total1,7 %0,8 %292 00011 %
MTV yhteensä29,9 %33,6 %2 256 00085 %
Nelonen7,5 %9,0 %1 876 00071 %
Jim3,0 %3,0 %1 182 00045 %
Liv3,3 %3,2 %1 308 00050 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,3 %101 0004 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %16,9 %2 076 00079 %
TV53,5 %3,3 %1 131 00043 %
Kutonen1,3 %1,2 %808 00031 %
Frii1,8 %1,7 %628 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %67 0003 %
Warner Bros. Discovery6,7 %6,3 %1 431 00054 %
STAR Channel3,0 %2,1 %1 074 00041 %
Music TV0,4 %0,2 %150 0006 %
Muut3,2 %2,6 %601 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 454 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.