Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2015
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 687 000
Viikot: 36-39/2015
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 629 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,4 %12,0 %482 00070 %
Yle TV211,3 %9,2 %483 00070 %
Yle Teema2,0 %2,0 %262 00038 %
Yle Fem1,2 %1,0 %216 00031 %
Yle yhteensä27,8 %24,3 %566 00082 %
MTV314,4 %17,9 %536 00078 %
Sub7,0 %7,9 %437 00064 %
AVA1,9 %2,4 %280 00041 %
C More Total3,6 %1,7 %96 00014 %
MTV yhteensä26,9 %29,9 %582 00085 %
Nelonen11,6 %13,2 %501 00073 %
Jim5,7 %6,4 %394 00057 %
Liv2,1 %1,9 %323 00047 %
Nelosen maksukanavat1,4 %1,3 %43 0006 %
Nelonen Media yhteensä22,1 %24,2 %555 00081 %
TV55,7 %6,3 %394 00057 %
Kutonen4,3 %4,6 %300 00044 %
Frii1,1 %1,0 %170 00025 %
The Discovery Channel0,8 %0,5 %24 0004 %
Warner Bros. Discovery11,9 %12,4 %475 00069 %
STAR Channel6,3 %5,3 %372 00054 %
Music TV0,5 %0,3 %66 00010 %
Muut4,5 %3,6 %177 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %629 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.